Do zakresu działania stanowiska należy w szczególności:
W zakresie zarządzania personelem:
- prowadzenie naboru na stanowiska urzędnicze zgodnie z ustawą o pracownikach samorządowych;
- prowadzenie spraw dotyczących szkoleń, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników Starostwa;
- koordynowanie spraw związanych z ocenami pracowników;
- prowadzenie spraw związanych z praktykami i stażami;
- prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz prowadzeniem akt osobowych pracowników Starostwa;
- prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz prowadzeniem akt osobowych kierowników jednostek organizacyjnych;
- prowadzenie rejestru wydanych legitymacji służbowych dla pracowników Starostwa;
- opracowywanie projektu regulaminu pracy Starostwa i jego nowelizacji;
- opracowywanie projektu regulaminu służby przygotowawczej pracowników Starostwa i jego nowelizacji;
- opracowanie projektu regulaminu dokonywania okresowych ocen kwalifikacyjnych pracowników samorządowych zatrudnionych w Starostwie oraz kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu;
- opracowywanie projektu regulaminu naboru pracowników Starostwa i jego nowelizacji;
- opracowanie regulaminu wynagradzania pracowników Starostwa i jego nowelizacji.
W zakresie spraw związanych z oświadczeniami, o których mowa w ustawie o samorządzie powiatowym:
- wykonywanie czynności techniczno-ewidencyjnych dotyczących oświadczeń majątkowych, informacji o prowadzonej działalności gospodarczej i umowach cywilno-prawnych, składanych Staroście przez:
- Członków Zarządu,
- Sekretarza,
- Skarbnika,
- kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu,
- osób wydających decyzje administracyjne w imieniu Starosty.
- przekazywanie oświadczeń majątkowych do właściwych urzędów skarbowych oraz Biuletynu Informacji Publicznej.